Usługi


Od 1992 roku serwis Car-But znany jest jako solidny i uczciwy serwis opon i felg, gdzie można nabyć markowe produkty o wysokiej jakości zapewniające poczucie bezpieczeństwa i gwarantujące, że zakupione opony i felgi zostaną poprawnie wyważone i zamontowane na samochodzie. Rzetelność, dokładność i użycie wysokiej klasy sprzętu przekłada się na zaufanie naszych klientów. Profesjonalne doradztwo i dobór opon (felg), fachowa wymiana opon ( standard, niskoprofilowe oraz RunFlat ), kontrola czujników ciśnienia, wyważanie z na wyważarce z testem drogowym Hunter a jednocześnie wnikliwa obserwacja i kontrola stanu układów hamulcowych, zawieszenia i klimatyzacji to nasza codzienność, więc zawsze robimy to w solidnie.
Wyważanie kół odbywa się na bardzo precyzyjnej wyważarce marki Hunter, wyposażonej w test drogowy kół, test felg i opcje optymalizacji wyważenia. Wyważamy koła samochodowe od 12 do 22 cali, koła do samochodów terenowych i dostawczych koła motocykli, skuterów i quadów. Do tej czynności używamy odpowiedniego rodzaju i jakości ciężarków korekcyjnych.
        Wyważamy koła z felgami nieprzelotowymi stosowanymi często przez Peugeota i Citroena.
Hunter GSP9700
Obsługa kół motocyklowych odbywa się podobnie jak kół samochodowych z użyciem odpowiedniego sprzętu. Jedyną w zasadzie różnicą jest czas i wykonywane czynności w celu zdjęcia kół z motocykla – wymaga to wiedzy i czasu którego nie można znormalizowć z uwagi na różnorodność budowy motocykli i skuterów.
Wyważenie kół w motocyklu musi być bardzo dokładne – są to tylko 2 koła na których odbywa się jazda ze znacznymi szybkościami.  Nawet niewielkie niewyważenia powodują drżenie kierownicy i wibracją koła co wprost uniemożliwia jazdę.
W naszej ofercie posiadamy też opony do motocykli, skuterów i quadów.
kontakt    tel: 81 534 65 09    mail: carbut@carbut.lublin.pl
zapraszamy
W procesie wymiany opon konieczna jest kontrola stanu zaworów zarówno tych standardowych jak i tych wyposażonych w czujniki ciśnienia. Kontrola czujników oraz ich programowanie odbywa się z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu którego oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane.Posiadamy różnego rodzaju zawory i czujniki używane przez producentów samochodów co pozwala nam na szybkie i oszczędne naprawy TPMS. Pompowanie kół azotem  to:
  1. znaczna poprawa komfortu jazdy
  2. zmniejszenie zużycia bieżnika opon
  3. ograniczenie zużycia paliwa
  4. azot jest obojętny na zmiany temperatury tzn. że w kole jest stałe ciśnienie niewrażliwe na rozgrzewanie się opon w trakcie jazdy
  5. nie zawiera wilgoci, a więc nie powoduje korozji felg i zaworów metalowych a jednocześnie przedłuża żywotność wkładów zaworu, co gwarantuje brak ubytków ciśnienia.
  6. azot nie przenika  przez strukturę gumy w takim stopniu jak powietrze, co również wpływa na stabilność ciśnienia.

Hunter Dla ograniczenia drgań koła spowodowanych błędem kształtu lub biciem tarczy koła i biciem opony w wyważarce HUNTER GSP 9700 zastosowano specjalną funkcję. Aby prawidłowo ocenić zmiany siły promieniowej, działającej na toczące się po drodze koło, a wywołane nierównomierną sztywnością promieniową opony, błędem kształtu i biciem tarczy koła, stworzono warunki pomiaru zbliżone maksymalnie do rzeczywistych warunków współpracy koła z drogą.

W wyważarce GSP 9700 firmy HUNTER zastosowano dodatkową rolkę o średnicy 244 mm oraz funkcją (czyli test drogowy), słu żącą do oceny zmiany wartości siły promieniowej. Poniżej przedstawiony jest sposób pomiaru zmiany siły promieniowej działającej na koło, określania przyczyny tych zmian oraz ograniczenia ich zakresu.

Na rynku krajowym wyważarka ta oferowana jest z polską wersję programu i metrycznym układem miar. Do pracy wystarczy jej zasilanie 220 V i sprężone powietrze. Oprogramowanie sterujące znajduje się na wymiennych modułach, tak więc gdy w przyszłości będzie nowsza wersja programu, to jego wymiana sprowadza się do wymiany tej karty.

Prócz omówionego testu drogowego, wyważarka umożliwia:

• Zautomatyzowane mocowanie koła
• Zautomatyzowany pomiar wymiarów tarczy koła, bicia promieniowego i osiowego
• Ocenę prawidłowości centrowania koła na wrzecionie maszyny
• Wyważanie statyczne i dynamiczne zarówno z uwzględnieniem tolerancji ciężarków, jak i bez
• Wykorzystanie ciężarków zakładanych na krawędź tarczy koła, klejonych, jednocześnie użycie obu typów ciężarków oraz tzw. wkładów wyważających (mocowane we wnętrzu opony wkłady zastępują klasyczne ciężarki; są stosowane szczególnie w oponach o stosunku szerokość/wysokość opony wynoszącym ok. 80%, montowanych np. w samochodach terenowych)
• Osadzanie ciężarków klejonych za pomocą wysuwanego ramienia
• Możliwość wydruku protokołu z pomiarów oraz wszystkich informacji tak, jak są one widziane na ekranie
• Umożliwia na wstępie pomiar ciśnienia powietrza w oponie i uzupełnienie go do wartości prawidłowej
• Mierzy różnice sztywności promieniowej i bicie promieniowe opony
• Mierzy bicia promieniowe i boczne obu krawędzi tarczy koła
• Na podstawie dwóch ostatnich wymienionych wyżej pomiarów umożliwia takie wzajemne zmontowanie opony na tarczy koła, aby różnice sztywności promieniowej opony, bicie opony i bicie tarczy koła w możliwie dużym stopniu kompensowały się wzajemnie
• Mierzy siłą boczną występująca na styku opony i drogi
• Jeżeli siły boczne zostały zmierzone dla wszystkich kół samochodu, to nowa funkcja o nazwie StraightTrakTM umożliwia minimalizację wpływu sił bocznych, działających na wszystkie koła samochodu, tak by samochód miał jak najmniejszą tendencją ściągania” na bok.


Naprawę opon przeprowadzamy zgodnie z procedurą z użyciem wysokiej jakości materiałów X-tra Seal USA. Jednak należy zauważyć że nie wszystkie uszkodzenia opon nadają się do naprawy. Rozcięcia boków lub barku opony, uszkodzenie stopki czy też zerwanie drutówki dyskwalifikują oponę z dalszej eksploatacji. Zgodnie z normami bezpieczeństwa naprawom podlegają przebicia czoła czyli bieżnika opony które nie spowodowały dewastacji klocków bieżnika i struktury opasania.
Prawidłowa naprawa opony przedłuża jej okres eksploatacji bez wpływu na jakość użytkowania.

W wielu zakładach wulkanizacyjnych możecie się Państwo spotkać z uszczelnianiem opony przy użyciu sznura wulkanizacyjnego. Jest to szybka doraźna usługa w sytuacji gdy nie można dokonać prawidłowej naprawy. Po takim uszczelnieniu należy w dość krótkim czasie poddać oponę profesjonalnej naprawie.


Prostowanie felg przeprowadzamy na specjalnym urządzeniu wspomaganym dokładnym wykresem uszkodzenia z procesu testowej oceny na wyważarce Hunter.

Pozwala to na usunięcie prawie niedostrzegalnych odkształceń i przywrócenie felgi do bezpiecznego użytkowania.

Ceny prostowania felg stalowych zaczynają się od 40,- zł brutto a aluminiowych od 60,- zł . Cena końcowa zależna jest od wielkości felgi i uszkodzenia, oraz czasu przeznaczonego na naprawę.

Do tego doliczamy koszt zdejmowania koła z samochodu demontażu i montażu opony.

Usługa skierowana do klientów sznujących swój czas i wygodę. Pozostawione w naszym Hotelu koła podlegają ubezpieczeniu, czyszczeniu i konserwacji, składowane są w odpowiednim, zacienionym magazynie wolnym od wilgoci i czynników chemicznych. Przd umówinym terminem sezonowej wymiany są wcześniej przywiezione na serwis, wyważone i sprawdzone ciśnieniowo. Tak przygotowane koła przyspieszaja proces wymiany opon, kół.
Nie musisz martwić się o składowanie kół, nosić je, zabezpieczać , angażować swój czas , nie brudzić rąk i samochodu.
Ten kłopot pozostaw  nam!

W okresie panujących wysokich temperatur klimatyzacja jest dobrodziejstwem na podróżowanie samochodem.
Ale by to dobrodziejstwo było skuteczne należy o nie zadbać – czyli sprawdzić jej działanie. Jeśli klimatyzacja nie jest odpowiednio wydajna, szyby parują a z wentylacji wydobywa się nieprzyjemny zapach, są to wyraźne sygnały, że musimy zainterweniować i wybrać się do wyspecjalizowanego serwisu. Raz w roku powinniśmy dokonać standardowych czynności polegających na wymianie filtra kabinowego, czyszczeniu kanałów dystrybucji powietrza do wnętrza kabiny, odgrzybienie  parownika, sprawdzenie drożności kanału odprowadzającego skropliny z parownika klimatyzacji oraz oczyszczenie wlotów powietrza umieszczonych na zewnątrz pojazdu.

Obsługa klimatyzacji to dość długi proces wymagający dokładności we wszystkich etapach . Może zająć nawet do 1,5 godziny. W tym czasie wykonujemy jednocześnie ozonowanie kanałów wentylacyjnych i wnętrza samochodu oraz wymianę filtra kabinowego. Ozonowanie ma na celu dezynfekcję układu w skład którego wchodzi też filtr kabinowy, dlatego też należy go bezwzględnie wymienić na nowy. Proponujemy też czyszczenie dywaników samochodowych przy użyciu myjki parowej co gwarantuje skuteczność dezynfekcji wnętrza samochodu.

photo1
Proces obsługi klimy to :
– odessanie czynnika z układu
– wytworzenie próżni
– osuszenie układu
– próba szczelności układu
– w przypadku nieszczelności dodanie oleju z barwnikiem UV i lokalizacja wycieku
– napełnienie układu czynnikiem w ilości zalecanej przez producenta auta
– kontrolę ciśnienia w układzie klimatyzacji
– sprawdzenie efektywności chłodzenia


Koszty takiej obsługi zaczynają się od 130,-  i zależne są od ilości użytego czynnika , czyli wielkości układu klimatyzacji i niedoboru czynnika chłodzącego.
Koszt filtra kabinowego indywidualny dla każdej marki samochodu
Wymiana filtra kabinowego od 10,- zł
Pranie dywaników samochodowych – cena umowna wg. zleceń

 Zapraszamy do naszego serwisu – Dolna Panny Marii 53


 

Pierzemy myjnią parową Marem zespoloną z silnym odkurzaczem. ***

Wysoka temperatura pary w połączeniu z detergentami pozwala na głębokie czyszczenie tapicerki samochodu. Para czyści, dezynfekuje, usuwa zapachy, „grzyby” i bakterie ( doskonale dezynfekuje kanały wentylacyjne klimatyzacji samochodowej). Urządzenia parowe wyposażone w odkurzacz umożliwią eliminację roztoczy i alergenów dzięki połączonemu działaniu pary i podciśnienia które niszczą je i jednocześnie usuwają osady oraz nie powoduje przemoczenia tapicerki. Po czyszczeniu samochód szybko nadaje się do użytkowania.

Pranie tapicerki to odkurzanie, dezynfekcja parą i pranie wykładziny i dywaników, foteli samochodowych, tylnej kanapy, boczków drzwi, podsufitki i bagażnika .

Dodatkowo przeprowadzamy czyszczenie i pielęgnację  elementów plastikowych wewnątrz auta, deski rozdzielczej, szczelin w drzwiach, progów, wnęk kół, itp.

* orientacyjne ceny usług prania :

#fotele 20,- zł/ szt.

#  foteliki dziecięce – 40,- PLN

# kanapa 40,- zł/szt.

# wykładzina drzwi 15,- zł/szt

#podsufitka zależnie od wielkości  od 30 do 80,- zł

# bagażnik: wykładzina 20,- zł , boki 5,- zł, roleta 15,- zł

#kompleksowo samochody małe np. Toyota Yaris – 140,- PLN

#kompleksowo samochody średnie np. Skoda Octavia – 180,- PLN

#kompleksowo samochody duże (SUV) – od 200,- PLN

*** Usługa jest dość czasochłonna, prosimy więc o wcześniejszą rezerwację terminów. Lublin ul. Dolna Panny Marii 53

#tel. 81 532 71 83 ZAPRASZAMY!

 
** osobno foteliki dziecięce40,- PLN